Interim management

Lead Marketing Development a.i.
Freo

Freo
Freo is online dienstverlener op het gebied van consumentenkrediet, zowel voor persoonlijke leningen als doorlopend krediet. Freo is onderdeel van Rabobank.

Kalumma
Vanuit haar groeidoelstelling was de opdracht voor Kalumma gericht op het realiseren van groei in primair nieuwe kanalen (online/offline) en secundair in nieuwe proposities. Vanuit strategische domeinen (leendoelen) is een partnerstrategie ontwikkeld & live gebracht, waarbij o.a. conceptontwikkeling t.a.v. samenwerkingsvormen, coördineren van de implementatie van nieuwe kanalen en monitoren van performance van deze nieuwe kanalen onderdeel van de opdracht waren.

Dank voor het mooie werk Kamiel Sips, waarmee jij de basis hebt gelegd en hebt bijgedragen aan onze groei ! Weet zeker dat je ook voor andere bedrijven een waardevolle bijdrage kunt leveren!

Ron van Vliet
CEO Freo

Freo

Interim management

Manager Marketing a.i.
KPN

KPN
KPN behoeft geen echte introductie: leverancier van telecommunicatie- en ICT-diensten aan consumenten en (groot)zakelijke klanten. KPN biedt wereldwijd wholesale-netwerkdiensten aan andere operators.

Kalumma
Kalumma werd ingeschakeld om het vertrek (interne promotie) van de manager op te vangen totdat een nieuwe vaste invulling van de functie was gevonden. Het doel binnen deze opdracht was het live brengen van het nieuw gebouwde experience center, gericht op (groot)zakelijke klanten. Vakinhoudelijk lag de focus op het creëren van bekendheid met de KPN Digital Dutch Xperience, zowel in- als extern, het ontwikkelen van een marketing- en marketingcommunicatieplan, het verder uitwerken van de marketingformule van de DDX, leadmanagement, content review en upgrade en de ontwikkeling van een specifieke DDX-app.

Elizabeth Rozendaal
Manager Marketing Innovation Experience

KPN

Interim management

Manager Brand a.i.
Greetz

Greetz is van Nederlands marktleider in online echte wenskaarten uitgegroeid tot hét platform voor persoonlijke verrassingen zoals bloemen, wenskaarten, ballonnen, taarten, dranken en chocolade en breidt nog steeds uit. Bestellen kan op elk moment van de dag via elk device. Greetz won in 2017 voor de vijfde keer een Thuiswinkel Award én schreef de titel 'Website van het Jaar 2017' op haar naam.

Kamiel heeft van april 2017 tot en met febr 2018 bij Greetz gewerkt. Allereerst in de rol van Partnership manager a.i. en vanaf september als Brand manager a.i.

Het was ontzettend prettig samenwerken met Kamiel! Hij is een echte professional die oorspronkelijk denkt, gedreven en resultaat gericht. Daarnaast heeft hij een enorme dosis humor, waardoor hij intern maar ook extern heel veel voor elkaar krijgt. We gaan hem missen bij Greetz.

Carolijn Lentz
Chief Commercial Officer

Greetz

Interim management

Marketing Manager a.i.
Greenchoice

Greenchoice
Energieleverancier Greenchoice bestaat sinds 2001 en kiest iedere dag voor groen, in de dingen die zij doet. Want groen is goed. En écht groene energie al helemaal. Duurzaam dichtbij opgewekt uit zon, wind, water en biomassa.

Kalumma
Kalumma werd ingeschakeld om een zwangerschapsverlof van de Marketing Manager op te vangen.
Opdracht met nadruk op uitrol marketingjaarplan 2014, waarbinnen pitch en realisatie nieuwe website, optimalisering 'Mijn dossier'–omgeving, ontwikkelen naamsbekendheidscampagnes (ATL), uitwerken sponsorbeleid en social mediabeleid, optimalisatie procescommunicatie en optuigen van klantbehoud campagnes kernprojecten waren.

"Kamiel heeft me ontzettend goed gesteund in de aanloop naar, tijdens en na mijn zwangerschapsverlof. Hij is prettig in de omgang, pragmatisch en zorgt ervoor dat zaken goed afgerond en helder gedocumenteerd zijn. Hij was snel op zijn plek waardoor hij me vrijwel direct werk uit handen kon nemen.
Door zijn sympathieke manier van omgaan met mensen was mijn team erg enthousiast over hem. Kamiel heeft het me ook bij terugkomst makkelijk gemaakt met een overzichtelijk overdrachtsdocument en weinig open eindjes. Kamiel is erg benaderbaar en flexibel, waardoor ik denk dat hij in elke organisatie kan aarden en effectief zal zijn."

Marieke van den Hoek
Marketing Manager

Greenchoice

Interim management

Teamleider lokale marketing a.i.
Jumbo supermarkten

Jumbo
Meer dan 100% klanttevredenheid. Daar gaat Jumbo voor. Als familiebedrijf wil ze zorgen dat klanten alles kunnen vinden in haar grootste (online) supermarktassortiment, tegen de laagste prijs en met de beste service. En dat garandeert Jumbo met de inmiddels bij velen bekende "7 Zekerheden".

Kalumma
Kalumma werd ingezet om de tijdelijk vacante functie (wegens integratie C1000 en Jumbo) in te vullen.
Nadruk binnen de opdracht lag op teamoptimalisatie: integratie C1000 en Jumbo collega's, en verder professionaliseren van het team en individuele teamleden. Daarnaast waren belangrijke onderdelen binnen deze opdracht het ontwikkelen van een nieuwe openingscampagne voor ombouwwinkels, het optuigen van een online platform voor lokale marketingacties t.b.v. bestaande Jumbo-winkels en het ontwikkelen van diverse marketingacties.

'Betrokken, enthousiast en altijd samen gaan voor het maximale resultaat. Kamiel combineert een informele werksfeer op eigen wijze met professionaliteit. Hij heeft daarbij altijd oog voor het individu en het team. Werken met Kamiel is bovenal een feestje.'

Tom Verwijst
Thema manager

Jumbo supermarkten

Interim management

Hoofd Marketing & Development a.i.
Eneco

Eneco

Eneco is een geïntegreerde energiegroep en heeft als ambitie: "Duurzame energie voor iedereen". Ze investeert in goed onderhouden netwerken, in windparken op land en zee, in zonneprojecten en in biomassacentrales. Ze doet dat vanuit vestigingen in Nederland, België, Groot-Brittannië, Frankrijk en Duitsland.

Kalumma
Kalumma werd ingezet voor het opvangen van een zwangerschapsverlof van het hoofd Marketing & Development.
De opdracht omvatte twee hoofdpijlers: organisatorische doorontwikkeling van de afdeling en vakinhoudelijke uitrol van service innovation. Op organisatorisch vlak o.a. focus aanbrengen in activiteiten, teamrollen heroverwegen en concretiseren, functieprofielen opstellen, de meest logische plaats van de afdeling binnen de organisatie bepalen, teamleden coachen, individuele verbeterplannen opstellen etc. Op vakinhoudelijk gebied lag de focus op optimalisatie van CRM, e-business en de invoering van productpakketten/service abonnementen.


Maartje Kooijmans
Hoofd Marketing & Development

Eneco

Kan uw organisatie wat Kalumma gebruiken? Laten we dan binnenkort eens kennismaken.

Ik wil graag meer informatie over: